Search This Blog

Tuesday, 22 May 2018

Berbuka puasa di Rumbia Resort Paka

Bila bulan puasa datang memang azimah tertunggu hubby belanja berbuka diluar.maka pasang niat je alhamdulillah merasa lagi tahun ni.

Kali ni hubby bawa berbuka di Rumbia Resort paka tak jauh pun dari rumah..agak agak 5minit je.

Ni pertama kali makan buffet ramadhan kat sini..sebelum ni pernah dinner ala carte menu.
.
Untuk awak awak yang bercadang dan mencari buffet ramadhan untuk tahun ni boleh datang ke Rumbia Resort paka. Harga Buffet ramadhan untuk 2018 ni RM53 untuk dewasa dan RM33 untuk kanak 6 tahun ke 12 tahun.
.
Untuk dijadikan sebab azimah tulis ni. Adalah sebab makanan nya sangat sedap terutamanya sup tulang kaw kaw narlaaa.
3 kali menambah. Dan tentulah sebab banyak pilihan antaranya nasi berlauk (itu wajib kan), lauk pun ade dalam 9jenis (kalau tak silap, tak sempat kira tadi). Antara menu lain, ada meehoon sup utara, mee goreng , kiewtiuw goreng, roti jala, lempeng, yong tau foo, murtabak,roti canai,sup tulang kaw (pilihan azimah), kambing bakar, ayam bakar,buah buahan, cendol,air jagung , lemon tea, air oren. Itu antara menu yang terdapat kat Rumbia.
.
Nak diceritakan lagi, bukan makanan je sedap. Anak anak buah kat Rumbia pun sangat lah peramah. Orang kate tak lokek lah dengan senyuman. Saya suke saya suke. Sampai sampai je disambut dengan sangat peramah kita pulak naik segan.by the way orang terwngganu memang baik baik belaka.
.
Ok itu cerita berbuka, usai berbuka awak awak boleh juga solat di ruang solat yang disediakan. Tak jauh pun dari ruang buffet tu. Tapi ruang solat tak sempat nak ambil.main ngan zara jadi kelam kabut sekejap sampai terlupa nak ambil gambar. Tapi yang pasti ruang solat selesa. Kain solat pun bersih. Boleh la awak awak nak solat dengan tenang.
.
Ok azimah share gambar untuk tatapan awak semua.
















 Sila terhibur dengan gelagat Zaffan dan raziq model tetap untuk mak nya.

Tuesday, 1 May 2018

KENAPA ANDA PERLU MEMILIH PROTEIN SOYA

Antara protein tumbuhan dan protein haiwan mana yang menjadi pilihan awak.  Awak tahukan protein haiwan yang diambil secara berlebihan akan membawa  kepada kenaikkan kolestrol dan penyakit jantung. 

Jadi? apa pilihan awak? baca artikel dibawah untuk lebih tahu lagi kenapa anda harus memilih protein tumbuhan seperti soya.





Nak tahu apa lagi khasiat ESP dari shaklee ni rujuk artikel ni====>> Apakah Kandungan ESP ni?


Nak dapatkan ESP dari Shaklee ni.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

 Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Sicantik Shaklee (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu

Friday, 27 April 2018

8 Kepentingan Detox anda Perlu Tahu

Detokfikasi atau Detok selalu kita baca atau dengar kan. Tetapi apa maksud sebenarnya. Ok, sekarang cuba awak bayangkan detokfikasi ini sebagai pembersihan tubuh agar kita tampak dan rasa lebih hebat. Apabila, awak cuba mendetoks, awak sebenarnya membuang racun dan kesemua yang tidak baik daripada sistem tubuh badan awak.

Sekarang azimah nak share kepentingan detok untuk tubuh badan kita




Jadi jangan lupa untuk detok, kerana detok merupakan langkah penting dalam memperolehi kesihatan keseluruhan kita.

Kalau awak nak join program detok dari shaklee ni boleh sahaja hubungi azimah ditalian 0196173299.

Azimah kan bantu awak awak untuk mengikuti pelan pemakanan dari Shaklee nanti.


Sunday, 22 April 2018

Kepentingan Nutrisi Untuk Kanak Kanak

Setiap Ibu Bapa tentu nak tengok anak anak ni cukup nutrisi. Kalau anak anak tak makan mula la risau. Cukup ke nutrisi anak anak ni. Minum susu pula payah. Lepas tu tengok anak kita ni kecik je dari rakan sebaya. Bertambah la risau. Tambah lagi, anak anak ni senang nya Demam. Kawan dia demam, cepat la berjangkit dengan anak anak. Risau kan.

Macam tu la azimah rasa. Anak Azimah yang kedua ni memang picker eater. So, setiap pagi azimah akan bancuhkan mealshake ni untuk raziq (anak kedua azimah). Alhamdulillah, raziq jarang demam sebab berjangkit ke ape ke. Demam pun tak lah teruk sangat.

Raziq dengan Abam Zaffan (abang long)


rujuk artikel ni untuk ====> Testimoni Mealshake

Betul lah bila anak anak ni cukup nutrisi, anak anak ni membesar kurang komplikasi nya. sentiasa ceria.

Kat sini azimah kongsi kan kepentingan nutrisi untuk anak anak kita


Jadi dapatkan nutrisi dari Mealshake untuk tumbesaran anak anak. 

Untuk membuat pesanan anda boleh menghubungi saya ditalian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah.



ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah  15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.


Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:


Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir
 (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
naziet83@gmail.com
Azimah Tahir (FB)
Sicantik Shaklee (IG)
cod: Business Park Paka

Wednesday, 18 April 2018

Dah Tua Tapi Aktif Tak Ada Masaalah Sendi ke?. Ini Rahsia nya.


pict. credit: Liberty Voice

Sekarang ni mereka yang umur tak sampai 40an pun dah ada masalah sendi. pernah tak awak semua bila buat sesuatu aktiviti rase sakit dibahagian tulang kadang kadang tu bila  nak bangun mula ada rase sakit bahagian lutut, jalan banyak sikit dah mula sakit sakit lutut, pingang. Goyang lebih sikit pun sakit. Ini semua kerana pergerakkan sendi awak awak semua dah terbatas. Sendi ni adalah sambungan antara dua tulang yang membolehkan awak memusingkan kepala, membengkokkan siku, gerakkan pinggul, berjalan dan lain lain. Kalau dah terbatas macam mana. Jadi disini saya nak kongsikan artikel yang membantu awak awak semua untuk elakkan masalah sendi ni.





Jadinya nya diet tambahan kaya dengan Omega-3 seperti yang terdapat didalam Omega Guard Shaklee sepatutnya diamalkan untuk awak semua kekal aktif.



Nak tahu ke istimewaan Omega Guards dari Shaklee ni. Rujuk Artikel ni ===>> Keistimewaan Minyak Ikan Shaklee


Untuk awak dapatkan Omega Guard boleh sahaja call/ wassap azimah di 0196173299 atau buat belian terus dengan klik ikon dibawah:


ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

 Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Sicantik Shaklee (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu



Tuesday, 17 April 2018

Siapa Perlukan Lebih Protein?

Protein memang sangat penting untuk badan kita. Otot, rambut, kuku, kulit dan tubuh kita perlukan protein untuk kekal kan fungsi tubuh secara optimum. Kadar pengambilan protein juga bergantung kepada kegiatan harian dan siapa kita?  Apa yang azimah maksudkan? baca artikel dibawah.





Jadi makanan tambahan seperti ESP yang mengandungi protein soya amat digalakkan malah protein tumbuhan adalah lebih baik daripada protein haiwan.




Rujuk artikel ni untuk ===>>Apakah Kandung ESP Ni?

Nak dapatkan ESP dari Shaklee ni.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

 Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Sicantik Shaklee (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu


Monday, 16 April 2018

Apa Fungsi Minyak Ikan untuk Tubuh Badan Manusia?

Minyak Ikan terdiri daripada Omega-3 banyak manfaat nya untuk tubuh badan kita. Pengambilan diet minyak ikan dalam makanan harian kita pun amat digalakkan. Baca artikel dibawah untuk tahu fungsi minyak ikan untuk tubuh badan kita.



Rujuk artikel ni untuk ===>> Keistimewaan Minyak Ikan Shaklee

Nak dapatkan OMEGA GUARD dari Shaklee ni.

Dapatkan cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

 Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Sicantik Shaklee (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu